Jak zostać dostawcą usług telemedycznych

Od nagłych wypadków medycznych po zwykłe badania, telemedycyna przełamuje bariery zdrowotne na całym świecie. Poza obniżeniem kosztów i poprawą wyników, wirtualna opieka zdrowotna może zapewnić zaawansowaną opiekę nad pacjentami, którzy nie są w stanie jej zapewnić, odciążając jednocześnie przepracowanych usługodawców. Jednak dla niektórych klinicystów telemedycyna jest nadal owiana tajemnicą - często dlatego, że nie są pewni, jak zacząć.

Wielu z nich nadal myśli o wirtualnych rozwiązaniach jako ograniczonych do badań wideo opartych na objawach. Jednak dzisiejsze narzędzia telemedyczne mogą umożliwić opiekę opartą na dowodach i wymianę danych. Inni dostawcy obawiają się, że dodanie technologii do wizyty pacjenta będzie zbyt skomplikowane lub czasochłonne - ale nowoczesne rozwiązania są tak łatwe w nawigacji, że zarówno klinicyści, jak i pacjenci mogą natychmiast połączyć się ze sobą, aby skupić się na leczeniu.

 

Oto kilka rad do rozpoczęcia przygody z telemedycyną.

 

Otworzenie gabinetu telemedycznego to tylko kwestia rozpoczęcia pracy i nauki w tej dziedzinie. Co warto zrobić w tym kierunku?

 

1). Poznaj swoje możliwości. Podczas gdy proste rozmowy wideo mogą szybko i sprawnie rozwiązać szereg problemów, nie trzeba diagnozować pacjentów jedynie na podstawie zgłaszanych objawów. Zintegrowane i interaktywne urządzenia mogą pomóc w przeprowadzeniu konsultacji opartej na dowodach i bezpiecznym przekazaniu informacji medycznych, takich jak wyniki badań laboratoryjnych, zdjęcia rentgenowskie, filmy wideo lub rezonans magnetyczny do oceny. Możesz także monitorować przewlekle chorych pacjentów w domu, zdalnie gromadząc dane takie jak ciśnienie krwi, poziom cukru we krwi, tętno, waga czy poziom tlenu.

 

2). Opracuj strategię. Zanim przejdziesz do serwisu haloDoctor czy innej firmy oferującej rozwiązania telezdrowotne, dokładnie określ swoje cele. Czy zrekompensujesz niedobór specjalistów, udzielisz porady pacjentom, którzy nie mają transportu na wizyty? Czy starasz się skrócić czas oczekiwania na pogotowie ratunkowe lub zapewnić opiekę wiejskim pacjentom mieszkającym w twoim szpitalu? Porozmawiaj z zespołem IT. Chcesz wiedzieć, w jaki sposób Twój program telemedyczny połączy się z istniejącymi sieciami komunikacyjnymi, omówić sposób rejestrowania i przechowywania materiałów z eWizyt oraz zdecydować, jak rozwiązanie zintegruje się z innymi systemami.

 

3). Zrób testy. Sesje treningowe mogą testować funkcjonalność w różnych sytuacjach klinicznych i pomóc personelowi czuć się komfortowo podczas korzystania z rozwiązania. Pamiętaj również, aby dopracować swój "internetowy sposób", ucząc się, jak nawiązać kontakt wzrokowy z pacjentem w trakcie wizyty wideo, oraz studiując najlepsze praktyki komunikacji wirtualnej.

 

4). Edukuj swoich pacjentów. Wielu pacjentów nawet nie wie o istnieniu konsultacji lekarskich online, więc informuj ich o swoim programie podczas wizyt oraz poprzez e-maile i ulotki. W przypadku pacjentów w podeszłym wieku lub niepełnosprawnych, porozumiewaj się również z ich opiekunami - i zapewnij wszystkim pacjentom, że ich dane będą bezpieczne.

 

5). Dbaj o swoją edukację. Urządzenia i oprogramowanie telemedyczne wciąż się rozwijają; lekarze zawsze znajdują nowe sposoby zastosowania opieki wirtualnej. Pozostań w kontakcie z branżą, śledząc blogi dostawców i strony internetowe, podglądaj co robi konkurencja.

Już zbyt długo liderzy i świadczeniodawcy w służbie zdrowia są nękani wysokimi kosztami i uciążliwymi wymaganiami. Stare strategie nie sprawdziły się; nadszedł czas na nowe podejścia, które pozwolą wykorzystać nowoczesne technologie w sposób najbardziej wartościowy. Ze względu na niskie koszta i minimalną krzywą uczenia się, telemedycyna oferuje każdemu świadczeniodawcy drogę do bardziej skutecznej medycyny.